onsdag 31 januari 2018

Nytt är alltid bättre?

Fick en ny kyl i fredags, kan konstatera att jag önskar att jag inte hade felanmält den, visst var det jobbigt att avfrosta frysen varannan vecka för att den frös igen men det blev lite väl dyrt att byta ut den, själva kylen var gratis men det kostade mig större innehållet av mitt skafferi.

Tydligen ska kylen vara så varm att chokladen i skaffetiet intill smälter, felanmälde och Lkf ringde upp och sa att kylar funkar så. Förstår inte riktigt varför de placeras intlill skafferiet där man har mat som ska förvaras svalt och torrt isåfall. Har plockat ihop två påsar med saker som har blivit äckliga av att stå i värme sen i fredags, tvivlar på att det är nyttigt att äta popcorn som legat i smält fett i 6 dagar. Om det nu är så kylar ska fungera varför placerar man då kylen intill skafferiet? Nåja, möblerat om och ställt in porslinet där och flyttat över den mat som fortfarande går att äta till porslinsskåpet. Väldigt irriterande för min ekonomi tillåter inte riktigt att jag slänger två kassar mat.

Har även dödat juicecentrifugen, fick ihop en tillbringare juice innan motorn brann och den la av för gott. R.I.P,  den kommer vara saknad. Vi är rätt dåliga på att äta frukt i det här huset och det lär dröja innan jag har råd att köp en ny sån. Hoppas jag lyckas klara resten av dagen utan att det blinkar prislappar på hur mycket jag får slänga. Men, men, dagen är ung. Det är bara lunchtid än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar