tisdag 23 januari 2018

En liten tant som kommer med rätt piller...

Vore inte så dumt med en sån, tar morfinet det första jag gör när jag vaknar eftersom det tar ett tag innan det börjar funka och jag kan komma igång med dagen. Idag lär det bli intressant att se hur den här dagen ska gå att få igång, råkade ta insomningstabletten istället för smärtlindringen. Koka kaffe och bita ihop för mer sömn behövs inte, sovit både länge och gott redan. Nu är jag lite groggy och får hålla ut tills det luriga lilla vita pillret slutar försöka natta mig.

Var på möte med Ips igår, nu när jag vet att jag har alla remisser och en läkare som kommer ge mig det jag behöver hoppas jag på att få ett jobb inom en månad. Om jag får jobba 3-4 timmar per dag och kommer upp i en lön där jag får ut 10.000 blir jag fri från soc och ekonomin blir mycket bättre än vad den är nu. Med egen inkomst kan jag även börja läsa igen, uppdatera mig på allt jag missat de senaste tio åren när jag bara legat hemma. En färsk akademisk utbildning som kan ge mig ett riktigt jobb som jag är ordentligt intresserad av med såna där stora pengar som andra får i lönekuvertet.

Rensade bort den sista människan bland mina vårdgivare som jag inte trivs med igår. Sjukgymnasten var en direkt dryg och otrevlig kvinna som jag försökte prata med igår. Jag har fått låna en Tens-maskin, normalt lånar man den en månad och sen får man en räkning på att hyra maskinen efter det. Plattorna till maskinen kostar 180kr och håller max två veckor. För att jag ska kunna köpa sådana vill Soc ha en en räkning på att jag hyr maskinen och har betalt för den men sjukgymnasten hade bestämt att jag får låna de till efter hennes semester, 6e mars. Jag bad henne att skriva ett papper på att jag har maskinen på lån och att räkning kommer dröja. -Nej så jobbar vi inte, vi skriver inga papper. -Kan du skriva ett papper om att du inte kan skriva några papper för annars får jag inte pengar till plattorn och kan inte använda maskinen fören du skriver en räkning? -Sluta fåna dig! Var hennes svar på det.
Sex veckor -många hundralappar jag inte kan ta från några gömmor för att kunna använda tensen. Sjukgymnasten var nedlåtande och otrevlig genom hela det första sjukgymnastbesöket jag hade för ett par veckor sen med och jag känner att när det gäller min hälsa och de personer som ska vara till hjälp för att jag ska må bra tänkte jag inte längre ha några kontakter som inte fungerar. Gick ner till receptionen och bad hos en ny tid hos sjukgymnast och då ABSOLUT INTE hos den människan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar