torsdag 4 januari 2018

Vaken tidigt nog att väcka tuppen

Vaknade 05. Helvetes värk. Skrivit i mina vårdkontakter och hoppas läkaren hör av sig, frågade om jag kan få en spruta eller något så jag klarar den här dagen i alla fall. Ska stå i garderoben på Mejeriet 18.30-02 och det ser väldigt mörkt ut att klara det. Om jag inte kommer till det har de nog svårt att få tag i ersättare och frågan är om de vill ha mig i fortsättningen. Det är inte populärt att utebli när folk förlitar på sig att man ska vara där. Det är inget tungt jobb, stå är en av de saker jag klarar bäst. Det är klart enklare än att sitta.

Igår var jag på spelkväll i vad som troligtvis är malmös trevligaste hem. Det bjöds på Borjst och mängder av små fåniga spel som jag dessvärre inte hann testa. Min kära rygg var inte tacksam trots att hjälpsamma människor ordnade så att jag fick komma dit med bil. Jag klarade att sitta under middagen men sen blev det inte mycket mer, medans folket spelade låg jag i soffan och kved tills det var dax att åka hem, då pep jag en stund i bilen för att  sedan avsluta kvällen med att gråta i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar