torsdag 4 januari 2018

Vardag igen

Vart på vårdcentralen för att försöka få de intyg Soc vill ha på att jag behöver min receptlagda smärtlindring, det fanns ingen tid för läkaren att hjälpa mig så jag får vänta på en tid efter att jag varit på magnetröntgen.

Överklagat ytterligare ett avslag från Socialtjänsten och skrivit fyra mail åt dem i andra ärenden.
Avbokat tiden hos IPS, ( Särskild avdelning på socialen som ska hjälpa mig få nån form av arbete efter min förmåga så att jag någon gång ska bli fri från bidragshelvetet)
skulle ha en träff där idag men det blir för mycket att ta sig dit och sitta så länge när vi ändå inte kan planera något på det mötet innan jag vet att jag har fungerande smärtlindring. Det går inte att planera för jobb om man inte klarar vardagen.

Ikväll ska det bli trevligt i alla fall, har turen att få åka med några till malmö på brädspelskväll, hade inte funkat om jag behövt krångla med bussar och gå långa sträckor men nu blir det bilresa  och med resten av voltarensalvan ska det kunna bli ett par timmars rent nöje i trevligt sällskap.

Är saker inplanerade Fredag och lördag med och jag verkar få låna lite pengar till att köpa tensplattor och ny värksalva imorgon så jag hoppas verkligen på att kunna göra det som står i kalendern. Men att låna pengar får man tala tyst om. Lånade pengar ser Soc som en inkomst och då blir det genast 100% ränta på det hela. Dels ska man batala tillbaka den man är skyldig och får Soc reda på saken drar de av det som inkomst för nästkommande månad. så ett lån på 300 blir 600 mindre i plånboken.

Idag kommer beställningen från matsmart, en månadsförbrukning av dietdrycker. När jag inte kan röra mig ordentligt går det fort för vikten att öka och det är inte så bra för hälsan. Stillasittande perioder är det bra att byta ut maten mot näringsdrycker för att det inte ska skena iväg helt. Matsmart säljer utgångna datum för mindre än halva priset så det funkar för plånboken med. Slog viktrekord på 97kg i veckan, det är ett nedre rekord även om det låter groteskt mycket på 160cm. Men för mig är det ett kvitto på att det går åt rätt håll. I våras visade vågen 122,5 när jag jag vägdes på sjukhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar