torsdag 18 januari 2018

Gnällfria veckan är över

Varit väldigt tyst från mig denna vecka.

Har nog hittat läkaren som äntligen kommer att hjälpa mig, fått remiss till magnetröntgen för hela ryggen, remiss till neurolog och kirurg samt smärtkliniken. Det mesta kommer dröja ett tag men nu vet jag i alla fall att det kommer hända något. Så jag har vart rätt lättad och bitit ihop sen telefonsamtalet. Fått en första tid inbokad den sista februari men övriga remisser har minst 3 månaders väntetid.  Idag är en dålig dag och väntan känns lång så nu är jag gnällig igen.

Förra läkaren beviljade bara magnetröntgen för nacken eftersom han inte tyckte att jag kan ha ont nertill eftersom jag redan blivit opererad en gång för 10 år sedan då de helt tog bort diskarna. Provsvaren på nackröntgen där det är konstaterat att jag har kvar diskbråcket de hittade förra året och att det är en ny utbuktning ( det som hos mig alltid verkar bli ett fullskaligt diskbråk )  gick först till honom och han skickade mig ett brev där han skrev att inget har förändrats och att jag ska fortsätta med sjukgymnastik, den nya utbuktningen nände han inte ens.  Jag talar om samma läkare som  tycker att jag inte behöver smärtlindring och att -diskbråck är inget man kan hålla på att operera bort, så vad ska det vara för mening med magnetröntgen för att konstatera dem? Funderar på att skicka ett svar på brevet att han kan stoppa upp sina råd i valfri kroppsöppning för att jag numera har en riktig läkare.

Vaknade med värk 03 och tog en första tablett, ingen feber i alla fall. Tog ett varmt bad och körde tensmaskin i svank och nacke utan större förbättring så det blev en till tablett 06. Kollade tempen igen och konstaterade att nu var den heta polaren tillbaka med 1 grads ökning på termometern. Dagens tablettdos är slut och jag hoppas det ska lätta såpass att jag klarar ett par timmars möte från 10. Känns surt att dottern kommer hem ikväll när lägenheten ser ut som skit och jag kommer vara för död för att laga mat eller umgås med henne mer än i från sängen. Saknar henne så och vi har så lite tid tillsammans just nu, den tid vi hade förra helgen sumpade vi med bråk. Eftersom jag vaknar och har ont så galet tidigt är den bra stund jag kan få ut av dagen och vara aktiv inte ens under en tid som tösen är vaken. Hoppas på att få höra massor om hur hon har haft det och att hon vill tillbringa lite tid vid min säng i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar