måndag 22 januari 2018

Idag gör jag inte ett skit!

Idag tänker jag inte göra något. 
Bara vila och hoppas att jag slipper feber, den verkar komma vid minsta ansträngning.

Eller jo, något gör jag alltid, blir böcker i både ljud och blädderformat och kanske något avsnitt av Black Mirror, sparar på dem eftersom de finns så få. Blir ofta två böcker per dag, jag måste ha konstant stimulans för huvudet när kroppen inte kan göra tillräckligt. Tvn står på hela dagarna, Ett tag blev det netflix uppåt tio timmar om dagen men sen jag blivit mer aktiv har jag valt att läsa istället. Jag känner mig duktigare då men det är egentligen rätt fånigt, allt man gör är att ta del av en berättelse via olika media, det borde inte vara något snobberi att berättarformat som bara delar ord skulle vara bättre än de mer heltäckande filmformatet.

Dieten funkar bra till vardags, näringsdryck alla mål utom ett då jag ser till att äta något proteinrikt och gott. Igår blev det svullande av det sämre slaget, förmodligen för att jag har mens. Ska försöka att inte låta en dålig dag påverka mig så mycket som det ibland gör, blir så besviken när jag inte ser förbättringar på vågen och nu lär den inte vara trevlig fören i slutet av veckan. 

Hade det inte vart för det galna sötsuget jag får av sömnmedicinen hade jag kommit längre, efter att jag tagit insomningstabletten skriker det efter socker, oftast minns jag inte vad jag stoppar i mig och får ta en skade koll på spåren intill sängen. De flesta nätter verkar jag nöja mig med ett glas oboy men natten mot söndag hade jag tryckt i mig två kakpaket jag skulle ha med mig till bokbrunchen. Normalt har jag inte sån skit hemma för jag vet hur det går då. 

Är väldigt rastlös så det här med vila blir nog svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar