tisdag 23 januari 2018

Dollybollar och otyg.

Min garderob är liten nog att rymmas i en resväska så det är aldrig svårt att packa om jag ska resa någonstans, Har några klänningar, två par långbyxor och några korta leggings samt underkläder. Senast jag var på semester fick jag lämna in kläderna på ett tvätteri efter halva veckan för att jag helt enkelt inte hade mer att byta till och allt var äckligt av värmen.

Det mesta sitter väldigt illa eller är trasigt så det blir att pussla med korta leggings under långbyxorna så att inte de decimeterstora hålen på insidan av låren ska synas, det anra paret lånbyxkor är sönertrasade i nederändan av menen och jag tänkte testa att bara klippa bort den värsta biten, har ingen symaskin och noll tallang att fixa det med nål och tråd.

Klänningarna är inköpta under de år jag vägde 125 kg och hänger som säckar.
Den lilla del av socialbidraget som ska gå till kläder och skor har gått till att köpa underkläder, trosorna ramlar helt enkelt av annars och diskbråcken i nacken behöver bh med bra stöd för att inte behöva ta mer belastning från mina Dollybollar.

Jag ska gå och titta om jag kan hitta några större storlekar nu på rean då den är nere i halva priset på reapriset i de flesta butiker. Gjorde förkoll på deras hemsidor igår för att inte behöva leta för mycket och bli besviken. Fick stryka flera butiker direkt från listan att ens gå in i . Många stora billiga kedjor har en storleksgräns där de helt enkelt inte säljer kläder större än 42 eller i bästa fall 44. Storlekar jag inte kunnat använda på flera år men nu borde det finnas något i 44 av stretchigt material som jag kan komma i.

Mest ser jag fram emot att det ska bli vår, min hemska vinterkappa är så stor att alla tre tonåringarna fick plats i den. Ser ut som en slusk och får ofta det bemötandet banken och andra klädkodad personal ger till kunder som ser ut att vara av tvivelaktigt värde. Har en tunn röd jacka som jag kommer kunna se represntabel ut i vår. Till nästa höst ska jag ha sparat ihop till en ny vinterkappa. Och rensat ut alla kläder som numera bara är otyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar