söndag 31 december 2017

Rasta tant

Det finns ungdomar som roar sig med att rasta trasiga tanter på lördagskvällar. Idag betalar jag priset för gårdagens utsvävningar, ligger och skriker till lite oförberett då det hugger som mest i ryggen. Men jag ler lite med, det var helt klart värt det. Blev utbjuden på bio av två tonåringar som tyckte att jag inte räknas som tant! Försökte motbevisa dem genom att gå som en åttioåring men kände mig som 20 i huvudet. Tappade halva min ålder på ett par timmar.

Såg mordet på orientexpressen och sen hängde vi på Burger King och pratade tills lördagen blev söndag. Det är inte ofta jag klarar så många timmar ute nuförtiden så jag är lite stolt över att jag var hemma först efter ett. När hela sällskapet fyllt 18 ser jag fram emot mycket snack på sexigare lokaler. BK var det enda som var öppet för folk som inte är ute för att supa, lite synd, borde kunna finnas åtminståne ett vettigt nattkafe i en stad som Lund.

Innan bion fick jag dessutom besök av en hel flock små ungar. Först händer det ingenting i massa veckor och sen kommer allt på samma dag. Har fått lägenheten barntestad av en 1 åring, en treåring en på fem och en på sju och kan konstatera att jag har väldigt mycket lockande prylar på helt fel höjder. Det var högljutt och fartfyllt men alldeles underbart.

Hoppas att det nya årets alla dagar försöker mäta sig med gårdagen och att ni alla får ett godare år än det som varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar