torsdag 28 december 2017

Verkar lovande

De nya tabletterna verkar lovande, har bäddat sängen och lagat mat! Vet inte när jag åt annat än yoghurt eller iskaffe senast. Tror det var julafton. Är yr och seg i huvudet men det kan jag leva med. Ska läsa på om biverkningar så jag vet vad jag äter, när jag fick paketet på apoteket fick de lämna över det med ett glas vatten så jag kunde ta en tablett direkt. Vaggade fram som en pensionär och fick som tur var sjuts dit. Det är inte lätt att vara orörlig och sakna bil.

Blivit mycket skrivet idag. Är så mycket som behöver komma ut, både här och gällande annat.
Ekonomin för en sjuk är inte något vidare och jag har skrivit överklagande på avslag jag fått från socialtjänsten som är min primära inkomst. Inte vad jag trodde om min framtid när jag gick på Universitetet och tog för givet att jag skulle vara frisk och ha en lön som täckte både vardagsutgifter och nöjen.

Avslag denna månad, Busskort, plattor till tensmaskinen, hyra av tensmaskinen, bredband eftersom jag inte kommit in med faktura utan bara kontoutdrag. Där ser man att pengarna betalats in till bredbandsleverantören men de vill ha fakrura med. Får beställa en sådan men det kostar en 50 lapp extra. Får se om de godkänner voltarensalvan, har den på recept men när det inte ngår i högkostnadsskyddet beror det på vem som handlägger och vilket humör de är på. Busskort för dottern godkänner de inte alls, de tycker att hon kan cykla när hon ska någonstans. Oavsett vad det gäller.

Även skrivit till skånetrafiken, de gjorde om busstidtabellerna i december och passade på att dra in min busshållplats för att spara tid. Inte så bra när jag inte har bil och sköter all shopping med buss. Kan fortfarande gå den längre sträckan för att ta bussen till affären men när jag ska hem blir det taxi, klarar inte av den extrasträckan jag måste gå med påsarna. De passade även på att höja priset på busskortet. Känns lagom surt. Vi har redan busskostnader på 1300 i månaden innan höjningen.

Det kliar verkligen i mig att skriva, kanske inte så konstigt med tanke på att jag läste journalistik och hade jobb på en tidning i ett år innan jag fick ge upp det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar