fredag 29 december 2017

Känner att jag lever

Aj! Utan tillbehör är inte den receptbelagda medicinen vad man kan önska. Hade verkligen behövt ett par timmar med tensmaskinen och insmörjning med värksalvan men det kommer dröja tills efter helgerna.

Har tillbringat förmiddagen med att skriva tre mail till socialförvaltningen som jag får invänta brevsavar på eftersom ekonomiavdelningen inte svarar på mail. Min handläggare har telefontid på onsdag så jag får försöka ringa (hennes vikarie då hon är sjukskriven) under den timmen med då jag tvivlar på att jag hinner få svar innan dess.

Skrivit till läkaren och begärt intyg på att jag behöver min receptbelagda medecin och min magnetröntgen och hoppas på att hon inte har julledigt utan hinner ordna det i tid så att socialtjänsten beviljar mig pengar. Annars blir det avbokning. Ny remiss får skickas och sen får jag vänta ett par månader.

Nu blir det att ligga ett par timmar, blir inget gjort här hemma idag, tappade upp diskvatten men jag har för ont för att ta tag i disken, får tappa ut vattnet igen så det inte börjar lukta och ta tag i det imorgon. För imorgon behöver jag inte använda upp energin på att skriva en massa för alla myndigheter och vårdgivare har stängt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar