söndag 24 februari 2019

Less på mig själv

I helgen har jag läst och skrivit så mycket värk; mail, brev och inte minst här på bloggen. Jag är väldigt trött på det nu och har som tur är något annat att fästa tankarna på en stund.

Vädret är fantastiskt och Rädda Barnen ska vara med på en manifestation mot väktar- och polisvåld på stortorget idag, Jag har förberett mig med att ta det lugnt på morgonen, sträckt ut kroppen och smort in de inflammerade delarna med voltarensalvan. Det känns hyfsat.

Om en timme ska jag promenera in till stan och tänka på någon annan än mig själv en stund. Det är fruktansvärt att människor ska utsättas för våld för att de inte ser typiskt svenska ut. Det är extra vidrigt att våldet drabbar barn och unga. Hoppas på att många kommer till torget för att markera att samhället måste få vara tryggt för alla oavsett hud och hårfärg.

Om kroppen håller ska jag efter det hämta ut ett paket med nyttig läsning från UNICEF.
Ikväll ska jag inte googla en enda medicinsk artikel utan istället läsa från mitt nya bokpaket eller Simone Eks "självklart barnets rättigheter" När dagen är slut ska jag somna till en podcast från p1 dokumentär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar