torsdag 24 januari 2019

Gråta eller Förbanna?

Det krävs mycket trygghet för att jag ska kunna gråta, min vanliga reaktion är att gå i försvar och bli arg. Det är oftast inte så bra, speciellt inte om man är kvinna, då ska man hellre gråta några vackra runda tårar än att svära och förbanna. Om man är duktig skådespelare som Helena Begrström får man även snora när man gråter, tror dock hon är ensam om att ha tillåtelse att göra det.

Idag hade jag äntligen hos den stabilaste människan i det av samhällets skyddsnät som finns där för mig. Jag fick rabla ur mig en massa elände och tårarna kom flera gånger. Det var befriande. Lite tråkigt bara att det inte går att klona denna människa och sätta hennes kloner på jobb där jag hade behövt en människa som inger mig förtroende på det viset. Vet inte om jag snorade när jag grät, jag behövde inte bekymra mig om det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar