tisdag 6 februari 2018

Lunkar på

Inflammationen i kroppen vill inte släppa så dagarna går rätt tungt men det mesta blir gjort.
Igår började jag som vanligt med mina piller och en timme på tensmaskinen, tog mig till sjukgymnasten och fick ett vettigt bemötande och den hjälp jag efterfrågade denna gången. Den nya såg lite skamsen ut när jag hänvisade till förra sjukgymnastens anteckning på mina sidor - ja just det du kan ju läsa det där. Jag svarade att det inte var någon vidare trevlig läsning och hon svarade -nej, ibland blir det fel. Nåja nu har jag en fungerande kontakt även där så det är välstädat på den fronten nu.

Efter det besöket ville jag bara sova och slippa värken som inte ville släppa mig men jag hankade på, lagade mat och diskade och tog mig till Rädda Barnen mötet på kvällen. I slutet av mötet när klockan började närma sig nio släppte värken helt för en stund. Satt och oroade mig för att svimma under föreläsningen och sen sa det bara poff! Hade stoppat i mig alvedon utöver Oxikodonet och det kom upp i en nivå där jag fick känna mig som en riktig människa en stund. Jätteskönt men det hade hellre fått komma medan jag hade mycket att göra och inte när det är dax att börja natta sig.

Idag har jag varit in och hämtat gratismaten som Ica annars skulle slänge, behöver fylla på skåpen efter allt jag fick slänga för kylproblemen men det blev inte nån större utfyllnad denna gång, frukt, bröd och ett paket ris. Håller tummarna för bätre lycka på torsdag, men vi är så många som hämtar nu så det blir inte så mycket per person.

Ikväll ska jag simma med en barngrupp för RB, till dess blir det att vila och göra lite muskelstärkande övningar. Jag orkar inte så mycket just nu och huvudet verkar inte heller vilja fungera, glömmer bort allt om jag inte ställer larm i telefonen för varenda sak jag behöver komma ihåg att göra, det enda jag kommer ihåg är att dricka vatten och gå på dass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar