torsdag 8 februari 2018

Bytesgrupper och gratismat

Micro problemet är löst, satte ut annons i ett par bytesgrupper på facebook i morse och frågade efter juicecentrifug och microvågsugn. Efter bara en timme hade jag fått svar av en kille som erbjöd sig att köra hem en micro åt mig mot en chokladkaka om jag hade råd, annars skulle jag få den ändå. Vilka människor det finns. Prutade upp priset till två chokladkakor och nu står den fungerande micron i köket. Inte vacker och inte ny men fullt duglig och så behövd då jag inte alltid kan laga mat och när jag kan gör jag stora mängdet så att dottern ska kunna värma den och äta på dåliga dagar.

Dagens matkasse via Food2change var inte dum alls, inga torrvaror eller proteiner men ovanligt bra grönsaker som omväxling. Var någon fryspåse med mango som hade gått sönder så mellanmål blev mangosmootie. Imorgon blir det att koka broccolisoppa och idag får kycklinggrytan en fin gurk och äppelsallad som tillbehör. Fick en väldigt massa äpplen så jag hoppas på napp på juicecentrifugen. Annars får jag väl göra en äppelpaj så jag får i dottern frukten ändå. Inte lika nyttigt men bättre än att inte äta den alls.

Gjort övningarna jag fick av sjukgymnasten och den ena hantelövningen var riktigt bra, känner hur den öppnar upp spänningarna som blir av min onda nacke, gick förbi vårdcentralen och bad dem boka en ny tid, finns säkert fler bra övningar hon kan lära mig.

Värken är hanterbar men konstant. Pressar mig igenom dagarna och äntligen har vågen börjat röra sig neråt igen, den stod still väldigt länge trots strikt diet och daglig aktivitet. Jag vet att det blir platåer där inte mycket hände men det är så frustrerande och jag behöver se en stadig förbättring som kvitto på min anstängning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar